Formålet med denne privatlivspolitik er at orientere dig om vores indsamling og behandling af dine personoplysninger. Du kan se hvilke personoplysninger, vi indsamler og behandler og i hvilke sammenhænge, hvem vi evt. deler dem med, og du kan orientere dig om dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen. Ansvarlig for indsamling og behandling af personoplysninger er:
eKontoret
Adresse: Hasselager Centervej 7, 8260 Viby
Telefon: +45 32210011
Mail: support@ekontoret.eu
CVR: 32666981
Her forklarer vi på hvilke områder, vi identificerer os som henholdsvis dataansvarlig og databehandler for oplysninger, som kan være om dig.
Når vi afgiver tilbud, sender dig informationer eller indgår i kontraktforhold er vores formål at sælge og/eller levere vores services og ydelser. Først og fremmest igennem indgåelse af kontrakt og slutteligt gennem fakturering.
eKontoret agerer dataansvarlig, når vi behandler persondata i forbindelse med følgende:
Når vi har solgt vores produkt og indgået en bindende kontrakt, indgås herefter en databehandleraftale, som sætter rammerne for vores arbejde som databehandler.
eKontoret agerer databehandler på følgende områder:
Enkelte områder kan variere alt efter, hvad der fremgår af den indgåede databehandleraftale.
Her kan du se mere om, hvordan vi håndterer dine persondata i forskellige sammenhænge.
Når du kontakter os for at få et tilbud på eller modtage information om vores ydelse, indsamler og behandler vi personoplysninger med det formål at kunne give dig de ønskede informationer og/eller afgive et tilbud. Vi indsamler og behandler oplysninger om dig som potentiel kunde efter databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (nødvendig for indgåelse af kontrakt).
Kategorier af registrerede, som vi indsamler og behandler personoplysninger om, er:
Typer af personoplysninger, som vi indsamler og behandler for at kunne give dig de ønskede informationer og/eller afgive et tilbud omfatter:
Personoplysninger opbevares i maksimalt 12 måneder fra den første kontakt. Formålet hermed er at sikre, at vi kan udstede en kontrakt, såfremt du beslutter dig for endeligt at blive kunde. Perioden er valgt ud fra vores viden om, at beslutningsprocessen kan tage op til 12 måneder. Personoplysninger slettes således senest 12 måneder fra den første kontakt i tilfælde, hvor du ikke bliver kunde hos os. Personoplysninger opbevares i længere tid i tilfælde, hvor du bliver kunde hos os, se nærmere herom i afsnit 3.2. straks nedenfor.
Når du bliver kunde hos os, indsamler vi de oplysninger, som er tilstrækkelige for at opfylde vores kontrakt.
Vi indsamler oplysninger om følgende kategorier af registrerede alt efter kontraktens indhold:
Typer af persondata, som vi indsamler og behandler alt efter kontraktens indhold:
Når du er kunde, opbevarer vi dine data, så længe kundeforholder består, samt i nogle tilfælde i op til 12 måneder efter ophør af hensyn til at kunne behandle eventuelle krav fra aftaleforholdet.
Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev. Formålet er, at vi kan sende dig nyhedsbrev og/eller link til deltagelse i webinar. Vi indsamler personoplysningerne efter databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a (samtykke). Du har ret til at trække dit samtykke tilbage til enhver tid. Det kan du gøre ved at kontakte os herom på support@ekontoret.eu, hvorefter vi umiddelbart sletter dine data.
Du kan også tilmelde dig vores webinarer. Formålet er, at vi kan fortælle om vores produkter samt hidrørende emner af mere almen interesse. Vi indsamler personoplysningerne efter databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a (samtykke). Du har ret til at trække dit samtykke tilbage til enhver tid. Det kan du gøre ved at kontakte os herom på, hvorefter vi umiddelbart sletter dine data.
Typer af personoplysninger, som vi indsamler og behandler ved tilmelding til nyhedsbrev og webinar:
Personoplysningerne opbevares, indtil du trækker dit samtykke tilbage (indtil du fortæller os, at du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve og/eller link til webinarer).
Vi indsamler data med henblik på at kunne orientere dig om vores produkter og de fordele, du kan opnå ved at være kunde hos os. For at kunne orientere dig kan vi indsamle data i offentligt tilgængelige registre eller via 3. part. Dette sker efter databeskyttelsesforordningens art 6, stk. litra f (legitime interesser).
Typer af personoplysninger, som vi indsamler og behandler i forbindelse med markedsføring:
Data opbevares i maksimalt 12 måneder fra det første tilbud. Formålet hermed er at sikre, at vi kan udstede et af vores produkter såfremt du beslutter dig for endeligt at blive kunde. Perioden er valgt ud fra vores viden om, at beslutningsprocessen kan tage op til 12 måneder. Indgås der en kontrakt på baggrund af tilbuddet, vil data opbevares så længe, at produktet eller servicen er aktiv.
Vi markedsfører vores produkter digitalt på sociale medier. Her kan du interagere med vores annoncering og/eller udfylde kontaktformularer, hvis du vil kontaktes af os. De oplysninger du afgiver og behandlingen af dem beskrives i det følgende:
3.5.1. Dataansvar for markedsføring på sociale medier
I forhold til indsamling og behandling af personoplysninger på de sociale medier, som [indsæt navn på din organisation] benytter, er dataansvaret delt mellem eKontoret, Meta (Facebook) og LinkedIn (”Tjenesterne”), som har følgende kontaktinformationer:
eKontoret ApS
Hasselager Centervej 7
8260, Viby
Telefon: 32210011
Mail: support@ekontoret.eu
CVR-nr.: 32666981
Meta/Facebook:
Facebook Ireland Ltd.
4 GRAND CANAL SQUARE, GRAND CANAL HARBOUR
D2 Dublin
IRELAND
CVR-nr.: 462932
LinkedIn:
LinkedIn Ireland Unlimited Company
Attn: Legal Dept. (Privacy Policy and User Agreement)
Wilton Plaza
Wilton Place, Dublin 2
Ireland
3.5.2. Indsamling og behandling af persondata på sociale medier
eKontoret er dataansvarlig i forhold til følgende:
Når du interagerer med vores annoncering eller opslag på sociale medier, kan du afgive personoplysninger. Dette kan ske bl.a. ved at besøge vores sider, kommentere eller ”synes om” vores annoncering og din adfærd på vores sider. Du kan også aktivt afgive personoplysninger, hvis du udfylder en af vores kontaktformularer.
Det er muligt at kommunikere direkte med eKontoret via Tjenesterne, f.eks. ved at sende en besked via Facebook/messenger eller Linkedin. Da eKontoret ikke kan garantere, at indholdet er sikret, foretrækker vi, at du sender os en mail eller ringer til os.
Vi indsamler data med henblik på at kunne orientere dig om vores produkter og de fordele, du kan opnå ved at være kunde hos os. Vi indsamler og behandler oplysningerne efter databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra f (legitime interesser). Afgiver du aktivt dine personoplysninger ved udfyldelse af en af vores kontaktformularer, indsamler og behandler vi oplysningerne efter databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra a (samtykke).
Typer af personoplysninger, som vi indsamler og behandler i forbindelse med markedsføring på sociale medier:
Data opbevares i maksimalt 12 måneder fra den første kontakt. Formålet hermed er at sikre, at vi kan udstede en forsikring såfremt du beslutter dig for endeligt at blive kunde. Perioden er valgt ud fra vores viden om, at beslutningsprocessen kan tage op til 12 måneder. I det omfang oplysninger indsamles på baggrund af samtykke, opbevares personoplysningerne i overensstemmelse med, hvad der er givet samtykke til.
Du har rettigheder efter databeskyttelsesforordningen i forhold til indsamlingen og behandlingen, som eKontoret er dataansvarlig for, se nærmere om dine rettigheder i afsnit 4 nedenfor.
Facebook og LinkedIn er dataansvarlig i forhold til følgende: Facebook & LinkedIn indsamler forskellige typer af oplysninger om dig, når du bruger deres tjenester. Dette sker ved brug af ”cookies” eller ”pixels”, små dataprogrammer, der lagres på din enhed og sporer din aktivitet. Tjenesterne indsamler data som f.eks. alder, køn, arbejde, interesser, køb af varer, hvor du befinder dig mv. Dette gør tjenesterne med henblik på at pleje deres egne kommercielle interesser, herunder forbedre deres annoncering. Tjenesterne deler data med eKontoret med henblik på, at vi kan forbedre vores annoncering.
Som bruger af Facebook og LinkedIn kan du læse mere om, hvordan de som dataansvarlige behandler dine data, samt dine rettigheder, herunder tilbagekaldelse af samtykke, her:
Facebooks privatlivspolitik og andre oplysninger:
https://www.facebook.com/about/privacy#
https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum
LinkedIns privatlivspolitik:
https://dk.linkedin.com/legal/privacy-policy?src=li-other&veh=dk.linkedin.com%7Cli-other&trk=homepage-basic_footer-about#choices
Klagemulighed vedr. Tjenesterne:
https://www.dataprotection.ie/en/contact/how-contact-us
Vores hjemmeside bruger cookies. Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores hjemmeside med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Vores partnere kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.
Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies indsamler og behandler vi kun cookies, hvis du forinden giver os samtykke til dette. Vi indsamler og behandler således cookies efter databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra a.
Cookies opbevares i perioden som beskrevet i Cookiedeklarationen, som findes her på hjemmesiden.
Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på vores hjemmeside. Læs om retten til at ændre eller tilbagetrække dit samtykke i afsnit 4 nedenfor.
Du kan til enhver tid rette henvendelse til eKontoret og anmode om at gøre brug af dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen (som du kan læse mere om nedenfor).
Har du afgivet samtykke, kan du altid kontakte os for at høre om omfanget, og du kan også til enhver tid tilbagetrække et afgivet samtykke. Du kan kontakte os på support@ekontoret.eu. eKontoret ophører med at behandle dine personoplysninger, hvis du tilbagetrækker dit samtykke, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag (fx databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (nødvendig for indgåelse af kontrakt).
Du har ret til at få bekræftelse på, om eKontoret behandler dine personoplysninger, og i givet fald ret til at få udleveret de oplysninger, vi behandler om dig, herunder visse andre oplysninger.
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig rettet.
Du har i visse tilfælde ret til at få dine personoplysninger slettet, inden tidspunktet for, at eKontoret selv sletter dine oplysninger. Hvis du er kunde hos os, sletter vi dog kun dine oplysninger, når der ikke længere kan rettes krav mod os som følge af aftaleforholdet (3 år efter ophør af aftaleforholdet).
Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger baseret på databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra e (legitime interesser), og du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger til direkte markedsføring (se om vores behandling til direkte markedsføring i afsnittene om markedsføring ovenfor).
Du har i visse tilfælde ret til opnå begrænsning af behandling af dine personoplysninger. Hvis du har ret til at opnå begrænsning af dine oplysninger, er virkningen, at vi fremover kun behandler oplysningerne, bortset fra opbevaring, med dit samtykke eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Du har ret til at få udleveret dine personoplysninger, som du har givet til os, i et maskinlæsbart format, og du har ret til at få transmitteret dine oplysninger til en anden dataansvarlig, hvis det er er teknisk muligt.
Når vi indsamler og behandler dine personoplysninger efter afsnit 3, sørger vi for at sikre, at dine personoplysninger beskyttes tilstrækkeligt. Du kan læse mere om hvordan vi gør her.
Når kontakt sker telefonisk, vil vi oplyse dig om formålet med indsamling af dine personoplysninger samt din ret til at bede om at få dem slettet, inden vi registrerer dem. Vi optager ikke telefonsamtaler.
Formålet med indsamling af personoplysninger kan være, at vi skal kunne sende dig mere information, afgive tilbud eller udføre de i kontrakten aftalte ydelser. Du kan læse mere om de enkelte formål i de relevante afsnit ovenfor. Indsamlingen af personoplysninger er baseret på databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1 litra a (samtykke). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os, se afsnit 6 nedenfor.
E-mails indeholdende persondata benyttes til at søge oplysninger i forbindelse med aftalte services og leverancer og er relevante at opbevare for at kunne udføre de opgaver, der er solgt. Adgangen til mails er password-beskyttet, og adgangskoden ændres halvårligt for at øge sikkerheden.
Vi deler dine oplysninger internt hos eKontoret med henblik på at kunne tilbyde dig den bedste service og de bedste løsninger.
Vi bruger underleverandører til at behandle personoplysninger. Disse underleverandører er typisk cloud-tjenester eller andre IT-hosting tjenester. Ved brug af underleverandører vil eKontoret indgå en databehandleraftale (DPA) med underleverandører for at sikre dine persondatarettigheder og for at opfylde vores forpligtelser over for vores kunder. Afhængigt af leverancen og/eller servicen benytter vi følgende underdatabehandlere:
Du er velkommen til at anmode om et mere detaljeret overblik over vores underdatabehandlere – herunder dokumentation af de juridiske grundlag for internationale overførsler.
Hvis vi får kendskab til, at der er sket et brud på datasikkerheden, der kan involvere dine personoplysninger, vil vi, hvis relevant, underrette dig hurtigst muligt, herunder anmelde bruddet til Datatilsynet indenfor 72 timer fra, vi har fået kendskab til bruddet.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til denne privatlivspolitik så kontakt os gerne på:
eKontoret ApS
Hasselager Centervej 7
8260 Viby
E-mail: salg@ekontoret.eu
Telefon: 32210011
Vi forbeholder os retten til at ændre hele eller dele af denne privatlivspolitik uden varsel. Den nyeste og gældende version vil altid være opdateret på vores hjemmeside.
Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik, er du meget velkommen til at kontakte os.
“Det har været imponerende at se, hvor meget tid vi har sparet og derved effektiviseret vores daglige arbejdsgange ved at have fået vores system automatiseret.”
Claus Venning
Direktør, Propperiet
“Vi søgte en partner, som kunne holde vores hånd igennem processen, så vi sammen kunne udarbejde en effektiv plan til at nå vores mål – det fik vi i eKontoret.”
Rudiger Schasching
Økonomichef, Steinberger Alsik Hotel & Spa
“De taler letforståeligt og er gode til at lave en foranalyse af de behov, man har, og hjælpe med valg og fravalg. Så eKontoret har virkelig levet op til deres mål om at gøre det nemt.”
Morten Lapholm
Direktør, KonditorBager
Kontakt os og lad os høre din virksomheds behov
Hasselager Centervej 7
DK-8260 Viby
Kastanie Allé 16, st.
DK-2720 Vanløse
© 2024 eKontoret – Designet af Aveo web&marketing