Her på siden finder du de typer af konverteringer, vi udfører, samt en ’Step-by-step’-guide for processen, når du skal skifte regnskabsprogram. Under Priser finder du vores vejledende standardpriser til en fuld konvertering og en liste over de systemer, vi indtil videre har konverteret fra. Mangler du svar, kan du kigge under FAQ eller kontakte os via kontaktformularen.
En regnskabskonvertering er et flyt fra dit tidligere økonomisystem til et andet. I vores tilfælde vil dette system altid være e-conomic, hvor vi betragter os selv som eksperter efter at have konverteret +15.000 regnskaber. Fra mere end 60 forskellige regnskabssystemer (se hele listen nederst på denne side).
Konverteringen giver dig mulighed for at fortsætte jeres dagligdag i e-conomic med de grundlæggende oplysninger (kontoplan, kunder, leverandører og varer m.v.) samt mulighed for historiske transaktioner på hhv. finans, debitor og kreditor.
Vi tilbyder som udgangspunkt to typer konverteringer. Med mulighed for tilpasning af begge typer alt efter ønsker og behov.
Indhold*
*Gratis indhold forudsætter, at din e-conomic-aftale er en ekstern licens, samt at du leverer data i Excel.
Populære tilvalg (mod betaling)
Indhold*
*Indholdet af standard kan tilpasses efter jeres behov.
Populære tilvalg (mod betaling)
En konvertering tager normalt 36-48 timer, fra vi henter/modtager data, til du er klar til at starte op i e-conomic.
eKontoret tilknytter en leveranceansvarlig, der vil koordinere konverteringen i samarbejde med dig. Der aftales hvilke data, der skal føres fra det gamle økonomisystem til e-conomic.
Herunder:
1. Om der skal ske oprydning/ændringer i kontoplan, debitorer, kreditorer eller varer. Du kan f.eks. få en standard kontoplan i e-conomic i stedet for din gamle.
2. Er der behov for opsætning/integration til eksterne applikationer eller tillægsmoduler i e-conomic*
3. Om eKontoret skal oprette e-conomic-aftalen
Der aftales tidspunkt for konverteringen (typisk tidspunktet for udtræk af data, samt hvornår konverteringen senest afsluttes).
Selve konverteringen koordineres af eKontorets leveranceansvarlige i samarbejde med dig.
1. dag: Udtræk af data via TeamViewer
2. dag: Indlæsning af data i e-conomic og afstemning af de indlæste data
3. dag: e-conomic er klar til brug fra morgenstunden**
Herefter er e-conomic som udgangspunkt klar til brug. Dog mangler der typisk integration til bank og evt. løn. Normalt tager du dig selv af den del, men eKontoret tilbyder det gerne som en tillægsydelse.
*Hvis man skal have koblet eksterne moduler eller tillægsmoduler på, kan det være en fordel at dele konverteringen op i to, så der først flyttes stamdata (kontoplan, kunder, leverandører og varer), og derefter opsættes relevante systemer, inden der sættes en dato for konvertering af historik og supplerende stamdata.
**Dette er vejledende, ofte er det klar tidligere.
Som et led i vores digitaliseringsproces blev det også aktuelt at kigge på vores bogholderi. Her har eKontoret været en super god sparringspartner og løsningsarkitekt. Da vi fik udarbejdet en specialløsning, var det enormt betryggende, at eKontoret fulgte vores onboarding-proces nøje.
Helle Edelmann, direktør
“Det viste sig, at det på en meget enkel måde var muligt at hente alle historiske data, så vi ikke bare fik flyttet selve regnskaberne, men også alle de værdifulde kundedata, den enkelte bager havde liggende, samtidig med at vi fik sammenkædet fire IT-systemer til ét.”
Morten Lapholm, direktør
“Vi havde et knaldgodt samarbejde med eKontoret. Vi blev mødt af kreativitet og en masse gode løsningsforslag, som resulterede i flere nye funktioner, som gjorde vores e-conomic fuldstændig tilpasset til os.”
Lene Nielsen, administration
“Det har været imponerende at se, hvor meget tid vi har sparet og derved effektiviseret vores daglige arbejdsgange ved at have fået vores system automatiseret.”
Claus Venning
Direktør, Propperiet
“Vi søgte en partner, som kunne holde vores hånd igennem processen, så vi sammen kunne udarbejde en effektiv plan til at nå vores mål – det fik vi i eKontoret.”
Rudiger Schasching
Økonomichef, Steinberger Alsik Hotel & Spa
“De taler letforståeligt og er gode til at lave en foranalyse af de behov, man har, og hjælpe med valg og fravalg. Så eKontoret har virkelig levet op til deres mål om at gøre det nemt.”
Morten Lapholm
Direktør, KonditorBager
Kontakt os og lad os høre din virksomheds behov
Hasselager Centervej 7
DK-8260 Viby
Kastanie Allé 16, st.
DK-2720 Vanløse
Er I nogle af dem, som står overfor at skulle have valgt et nyt godkendt økonomisystem d. 1. januar? Så kan I finde svarene på spørgsmål som dem nedenfor samt en række tips og tricks lige her: Ny bogføringslov