Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål vedrørende konvertering. Savner du svar på noget, må du endelig ikke tøve med at række ud.
Det korte svar er, når det passer ind for dig. Er der travlt omkring jul, så er dét næppe det bedste tidspunkt. Men har du en stille periode i foråret, kan det være hensigtsmæssigt at lægge skiftet der.
Vi flytter regnskabsdelen 1:1, så data fra regnskab vil ligge, som det har gjort i dit tidligere system, hvorfra du uden problemer vil kunne fortsætte dit arbejde i forlængelse af konverteringen.
Der er mange, der ønsker at skifte pr. 1/1, grundet årsregnskab, men her ender vi ofte med at lave konverteringen i to omgange, da hverken bogholderi eller forretning er klar til skiftet op til jul. I første omgang overfører vi stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer mv.). I anden omgang flytter vi posteringer og supplerende stamdata, når driften er afsluttet i det gamle system og påbegyndt i e-conomic. Efterposteringerne føres ofte i e-conomic, da det ikke har indflydelse på det videre arbejde.
Vi kan flytte indscannede bilag fra flere systemer (f.eks. systemer som Dinero, Uniconta og Billy). Derudover har vi succes med flere andre systemer som for eksempel Business Central og C5 (se den fulde liste nederst på denne side). Men her afhænger det af, at der på den enkelte løsning er eksportfunktion til bilag samt mulighed for at udlæse information, som gør det muligt at koble bilaget på den indlæste postering.
Hvis vi er i tvivl om, hvorvidt det er muligt i netop dit tilfælde, kobler vi altid på uden beregning og tjekker, om det er muligt.
Oftest vil vi foreslå, at du deler konverteringen op i to dele:
Step 1 – Stamdata
Her overfører vi stamdata (kontoplan, kunder, leverandører og varer mv.), hvorefter tredjepartsløsningen eller tillægsmodulet fra e-conomic opsættes og testes. Når basis er på plads, sætter vi en dato for Step 2.
Step 2 – Historik og supplerende stamdata
Her overfører vi historikken efter aftale og supplerer med de stamdata, der måtte være oprettet siden sidst.
På denne måde er du sikret en løsning, som fungerer med det samme, men hvor du undgår nedetid i forbindelse med konverteringen.
Vi har lavet konverteringer fra mere end 60 systemer. Se listen nederst på denne side. Hvis ikke dit system fremgår af listen, er du velkommen til at kontakte os. Vi kobler op uden beregning, og tjekker, om vi kan hjælpe dig.
“Vi fik en virkelig god oplevelse ved at arbejde med eKontoret. Vi har både set mærkbare besparelser på vores faktureringsproces, og vi har fået opbygget en tillidsfuld og god relation, som kun gavner det fremtidige samarbejde. Ligeledes har vi fået et langt mere fleksibelt system, hvor vi løbende kan tilføje nye funktioner ved hjælp af eKontorets ekspertise.”
“Her har eKontorets evne til at gøre det komplicerede ukompliceret ved hele tiden at finde pragmatiske løsninger gjort vores arbejde på koncernniveau meget nemmere. De taler et letforståeligt sprog og er gode til at lave en foranalyse af de behov, man har, samt hjælpe med valg og fravalg. Så eKontoret har virkelig levet op til deres mål om at gøre det nemt.”
“Det har været imponerende at se, hvor meget tid vi har sparet og derved effektiviseret vores daglige arbejdsgange ved at have fået vores system automatiseret.”
Claus Venning
Direktør, Propperiet
“Vi søgte en partner, som kunne holde vores hånd igennem processen, så vi sammen kunne udarbejde en effektiv plan til at nå vores mål – det fik vi i eKontoret.”
Rudiger Schasching
Økonomichef, Steinberger Alsik Hotel & Spa
“De taler letforståeligt og er gode til at lave en foranalyse af de behov, man har, og hjælpe med valg og fravalg. Så eKontoret har virkelig levet op til deres mål om at gøre det nemt.”
Morten Lapholm
Direktør, KonditorBager
Kontakt os og lad os høre din virksomheds behov
Hasselager Centervej 7
DK-8260 Viby
Kastanie Allé 16, st.
DK-2720 Vanløse