Data Warehouse

Få den fulde værdi af jeres finansdata med et data warehouse, der gør e-conomic-data klar til rapportering og analyse. I kan selv udvide databasen med andre kilder for at få et komplet overblik.

Få friske regnskabstal hver morgen

Med eKontorets Data Warehouse får I nemt og hurtigt én samlet adgang til jeres regnskabsdata – uanset om I har en eller flere e-conomic aftaler.

Med eKontorets Data Warehouse-database får I nemt og hurtigt én samlet adgang til jeres regnskabsdata – uanset om I har en eller flere e-conomic-aftaler.
Vi opretter en selvstændig MS SQL database til jer med en fast datastruktur, som opdateres hver nat – eller når I ønsker det (mod et mindre gebyr).

Jeres regnskabsdata som fundament

I får login til databasen og kan herefter selv tilføje flere datakilder til databasen, hvis I ønsker det, og lægge rapporterings- og analyseværktøjer som Power BI, Qlik Sense eller Tableau ovenpå for at få visualiseret jeres data.

Det er også muligt at arbejde med jeres data i Excel, hvis I foretrækker det.
Hvis I allerede har en database, som I gerne vil fortsætte med, kan vi tilføje jeres e-conomic-data til den i stedet for at oprette en ny.

Arbejd med de tabeller, der skaber værdi

Når vi opretter et data warehouse til e-conomic, kan du få adgang til et meget bredt udvalg af tabeller – lige fra kunder, leverandører og posteringer til budgetter, projekter, tidsregistreringer og meget mere. 

Det giver dig mulighed for at analysere alle hjørner af virksomhedens økonomi og drift.
Vi anbefaler dog, at du kun får leveret de tabeller, der er relevante for jeres rapportering og analyser. På den måde undgår du unødvendigt store datamængder, forbedrer performance i rapporteringsværktøjer som Power BI, og sikrer, at I arbejder målrettet med netop de data, der skaber mest værdi for beslutningsprocesserne.

Herunder kan du se, hvilke tabeller, vi kan trække data fra:

  • Abonnenter
  • Abonnementer
  • Abonnementslinjer
  • Afdelinger
  • Aktiviteter (Kræver projektmodul)
  • Aktivitetsgrupper (Kræver projektmodul)
  • Aktiverede tilbud
  • Arkiverede ordrer
  • Arkiverede ordrelinjer
  • Arkiverede tilbudslinjer
  • Betalingsbetingelser
  • Bogførte fakturaer
  • Bogførte fakturalinjer
  • Budget
  • Dimensioner
  • Dimensioner på bogførte posteringer
  • Dimensioner på budget
  • Dimensionsværdier
  • Enheder
  • Kladde ordrer
  • Kladde ordrelinjer
  • Kladde tilbud
  • Kladde tilbudslinjer
  • Kilometer registreringer
  • Kilometer registreringspriser
  • Kontoplan
  • Kosttyper (Kræver projektmodul)
  • Kosttyper grupper (Kræver projektmodul)
  • Kundegrupper
  • Kundekontakter
  • Kundeleveringssteder
  • Kunder
  • Leverandørgrupper
  • Leverandører
  • Log over synkroniseringen
  • Medarbejdere
  • Medarbejdergrupper
  • Posteringer
  • Produktgrupper
  • Produktgrupper salgskonti
  • Produkter
  • Projektgrupper (Kræver projektmodul)
  • Projektaktiviteter (Kræver projektmodul)
  • Projektmedarbejdergrupper (Kræver projektmodul)
  • Projektmedarbejdere (Kræver projektmodul)
  • Projekter (Kræver projektmodul)
  • Projektstatusser (Kræver projektmodul)
  • Regnskabsår
  • Sendte ordrer
  • Sendte ordrelinjer
  • Sendte tilbud
  • Sendte tilbudslinjer
  • Summeret version af posteringer
  • Sumkontoer til kontoplan
  • Tidsregistreringer (Kræver projektmodul)
  • Tidsregistreringspriser (Kræver projektmodul)
  • Type konvertering (Bruges i forbindelse med ældre views)
  • Valuta
  • Vedhæftede bilag
  • Virksomhedsinformation

Alt du har brug for til sikker, nem og effektiv datahåndtering

Ensartet datastruktur

Vi opsætter en MS SQL database med strukturerede og standardiserede data. Det gør rapportering og analyse lynhurtig.

Business Intelligence

Tilslut selv Power BI, Qlik Sense, Tableau og andre værktøjer og træf bedre beslutninger på et oplyst grundlag.

Centralisér finansdata

Få samlet alle jeres regnskabsdata fra e-conomic – og tilføj selv eksterne data som løn, indkøb eller salgsdata i ét samlet overblik.

Altid opdaterede data

Data fra e-conomic synkroniseres automatisk hver nat, og har I brug for en straks-synkronisering, kan det nemt bestilles i menuen mod et gebyr på 50 kr.

Skalérbart efter jeres behov

Systemet kører i sikrede datacentre, og kan skaleres efter behov, så I ikke risikerer at mangle ressourcer, eller betale for et kæmpe system, I ikke bruger.

Saml flere løsninger i én

Styrk sammenligningsgrundlaget både i dybden og på tværs ved at samle flere e-conomic-aftaler i ét Data Warehouse. I betaler kun for én opsætning.

Gør jeres data warehouse endnu mere værdifuldt

Vi sørger for, at jeres udvalgte data fra e-conomic bliver lagt i en fast datastruktur. Det er en stor fordel – også hvis I vælger at tilføje analyseværktøjer. 

Strukturen gør det muligt at opbygge rapporter, dashboards og analyser én gang og genbruge dem – uden at skulle tilpasse rapporterne, hver gang nye data kommer ind. Det gør rapporteringen hurtigere, mere pålidelig og langt mindre sårbar over for fejl.

Vi peger dig gerne i retningen af en dygtig leverandør, der kan hjælpe med at få visualiseret jeres data. Vi kan også anbefale en samarbejdspartner, hvis I ønsker at udvide jeres data warehouse med flere kilder. Det kan give et mere nuanceret og præcist billede af virksomhedens drift.

Det kunne være:

Hvis du er i tvivl om, hvilke data der giver mest værdi at integrere, hjælper vi gerne med sparring baseret på vores mange års erfaring.

Spørgsmål & svar

Når virksomheden vokser, vokser datamængden med.
Der kommer flere systemer, flere datakilder – og flere manuelle rapporter, der ikke helt stemmer overens.

Et data warehouse samler alle data ét sted og sikrer, at tallene altid stemmer – uanset hvor de kommer fra.
Det giver et fælles grundlag for analyser, rapporter og beslutninger, som alle kan stole på.

Med et solidt data warehouse kan du:

  • trække de rigtige nøgletal på få sekunder,
  • genbruge rapporter i stedet for at bygge dem forfra,
  • og spotte mønstre i salg, drift og økonomi, som ellers er skjult i Excel-ark.

 

Kort sagt: Du bruger mindre tid på at lede efter data – og mere tid på at bruge dem.

Du får adgang til de tabeller i e-conomic, du har bestilt adgang til.

Det kan være alt fra kunder, fakturaer, ordrer, produkter, afdelinger osv.
Selvom det også er muligt at få adgang til alle tabeller i e-conomic, anbefaler vi, at du udvælger de mest relevante, så setuppet ikke bliver for tungt.

Hvis du ønsker at udvide din database med yderligere data, såsom løndata, markedsdata eller indkøbsdata, har du mulighed for selv at tilføje disse. Vores platform er designet til at være fleksibel og imødekomme jeres specifikke behov, så I kan få mest muligt ud af jeres data.

Ja. Det kræver adgang til serveren, det ligger på – både for vores kontor og produktionsservere.

Det er vigtigt, at brugeren har rollen: db_owner

Den udvidede rolle skyldes, at vi skal kunne oprette, ændre og slette tabeller.

Ja. Du kan selv tilføje rapporterings- og visualiseringsværktøjer. Så længe dit værktøj kan arbejde med en MS SQL-database, kan du bruge det.

Nej. Vi indhenter tal fra e-conomic, men ændrer eller skriver aldrig noget tilbage. Al data går én vej.
Det betyder, at vores Data Warehouse er et trygt sted for jer at eksperimentere med jeres data.

Ja. Vi tilbyder muligheden for straks-synkronisering af data ud over vores natlige synkronisering. Det kan f.eks. være nyttigt i forbindelse med månedsluk.

Da e-conomics servere er under stor belastning, opkræver vi et gebyr på 50 kr. for en straks-synkronisering uden for de planlagte tidspunkter.

Gebyret hjælper os med at sikre, at alle systemer fungerer optimalt og stabilt, uden, at det går ud over kvaliteten af vores service.

Standardløsningen inkluderer 2 GB data.
Som tommelfingerregel kan 2 GB databaseplads rumme:

• Over 10 års regnskabsdata for en mellemstor virksomhed
• Flere millioner bogføringslinjer
• Bilag, fakturaer og kunder i et omfang, de færreste når i nærheden af.

Har I alligevel brug for mere plads, kan du kontakte os, så finder vi en løsning.

Ja, du har fleksibiliteten til at vælge, hvor dit Data Warehouse skal hostes. Det er dog et krav, at det er en MS SQL-server.

Vores mål er at sikre, at du får den bedste løsning, der passer til dine behov.
Som standard håndterer vi hosting for at sikre ydeevne og support.

Hvis du foretrækker et ”on-premise” data warehouse eller en selvvalgt udbyder, kan vi konfigurere systemet og fortsat yde support.

Bemærk, at prisen forbliver den samme, da supporten kan være mere kompleks med eksterne systemer.

Nej. Vi genererer en daglig beregning af jeres økonomiske resultat så det er nemt at slå op i, men ud over dette skal du anvende de værktøjer der findes på markedet, for eksempel Power BI.

Vi peger dig gerne i retning af nogen, der kan hjælpe med opsætningen.

Det er også muligt at bruge Excel.

Vores løsning er designet til at synkronisere e-conomic-data automatisk hver nat. Skulle der mod forventning opstå problemer, kan vores supportteam kontaktes, og vi vil hurtigt tage hånd om situationen for at sikre, at jeres data altid er opdaterede og korrekte.

Sådan opretter du dit Data Warehouse

Step by step

Vi hjælper jer godt i gang og tilbyder gerne sparring, hvis I er i tvivl om, hvilke data eller tabeller der giver mest værdi. Her er, hvordan processen typisk ser ud:

Vi sætter databasen op for jer
Database

I får jeres egen MS SQL database med adgang til de relevante e-conomic-data.

Standard-struktur
Vi strukturerer og klargør data
Standardstruktur

Data lægges i en fast struktur, så det er nemt at arbejde med i rapporteringsværktøjer.

Data opdateres automatisk hver nat
Udtræk

I har altid friske regnskabstal klar – uden manuel indsats.

I tilføjer selv flere datakilder, hvis I vil
Udvid, hvis I vil

Udvid med fx løndata, indkøb eller salgsdata for at få et komplet overblik.

Hvad koster et data warehouse?

Efter oprettelsen starter jeres faste abonnement. Aftalen kan opsiges med løbende måned + 30 dages varsel.

OBS: Løsningen kræver som minimum en plus-licens hos e-conomic.

Data Warehouse

Opsætning

1.599 kr.

Abonnement

300 kr./md.

Inkluderer 2GB data:

En database på 2 GB kan rumme flere millioner regnskabsposter samt bilag, fakturaer og kunder i et omfang, de færreste når i nærheden af.

Få mængderabat

Opretter du flere aftaler samtidig, betaler du kun opsætning én gang.

Ved køb af mere end én aftale, får I 50 % rabat på de efterfølgende abonnementer (2-20 stk.).

Kontakt os for tilbud, hvis I skal have oprettet mere end 20 stk.

Lad os hjælpe jer godt videre i processen.

Skriv at du ønsker at høre mere om løsningen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Lad os gå i dialog

Send en besked herunder, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Medarbejderfoto

Har du brug for hjælp eller har du spørgsmål?