Vi flytter jeres regnskab til e-conomic

Medarbejderfoto
e-conomic partner badge

Skift trygt til e-conomic på 48 timer

1. Vi tager en
snak med dig

1. Vi tager en snak med dig

Vi spørger ind til jeres ønsker og behov i forbindelse med konverteringen. Herefter får I en pris på opgaven.

2. Vi flytter
regnskabet

2. Vi flytter regnskabet

Senest 48 timer efter, at vi har hentet/modtaget
jeres data, er I klar til at starte op i e-conomic.

3. I modtager en afsluttende mail

I får et klart overblik over, hvad der er flyttet, og hvad I skal være opmærksomme på.

4. I lander blødt

I de første 14 dage svarer vi på jeres spørgsmål vedrørende konverteringen
uden at det koster ekstra.

Skift til e-conomic
– nemt, sikkert og med de rigtige folk på holdet

Uanset om I er en mindre forening, en stor butikskæde eller noget midt imellem, kan vi hjælpe jer godt i gang med e-conomic. Hos eKontoret starter vi altid med at forstå, hvordan I arbejder i dag, så vi kan finde den løsning, der passer bedst til jer.

Nogle har brug for en enkel opsætning, andre skal have flere systemer til at spille sammen – f.eks. til fakturering, bogføring eller lagerstyring. Vælger I standardsystemer, får I en brugervenlig og fleksibel løsning, der er nem at holde opdateret, og som kan vokse med jeres forretning. Vi kender systemerne ud og ind – og hvis der mangler noget, bygger vi gerne det, der skal til.

Light konvertering eller fuld konvertering?

Light konvertering (gratis*)

Indhold

*Gratis indhold forudsætter, at din e-conomic-aftale er en ekstern licens, samt at du leverer data i Excel.

Populære tilvalg (mod betaling)

Fuld konvertering (standard)

Indhold*

*Indholdet af standard kan tilpasses efter jeres behov.

Populære tilvalg (mod betaling)

Sådan foregår en konvertering

Trin for trin

En konvertering tager normalt 36–48 timer, fra vi henter eller modtager data, til du er klar til at starte op i e-conomic.

Inden konverteringen
Inden konverteringen

eKontoret tilknytter en leveranceansvarlig, der vil koordinere konverteringen i samarbejde med dig. Der aftales, hvilke data der skal føres fra det gamle økonomisystem til e-conomic, herunder:

1. Om der skal ske oprydning eller ændringer i kontoplan, debitorer, kreditorer eller varer. Du kan f.eks. få en standardkontoplan i e-conomic i stedet for din gamle.

2. Om der er behov for opsætning eller integration til eksterne apps eller tillægsmoduler i e-conomic.*

3. Om eKontoret skal oprette e-conomic-aftalen.

Vi aftaler tidspunkt for konverteringen – typisk tidspunktet for udtræk af data samt hvornår konverteringen senest skal være afsluttet.

UNDER KONVERTERINGEN
Under konverteringen

Selve konverteringen koordineres af eKontorets leveranceansvarlige i samarbejde med dig.

1. dag: Udtræk af data via TeamViewer

2. dag: Indlæsning af data i e-conomic og afstemning af de indlæste data

3. dag: e-conomic er klar til brug fra morgenstunden.**

Herefter er e-conomic som udgangspunkt klar til brug. Dog mangler der typisk integration til bank og eventuelt løn. Normalt tager du dig selv af den del, men eKontoret tilbyder det gerne som en tillægsydelse.

Efter konverteringen
Efter konverteringen

eKontoret sender en afsluttende mail, som indeholder en specifikation af, hvad der er konverteret, og hvad der eventuelt er ændret.

Derudover indeholder mailen også information om forhold, som kunden bedes tjekke straks efter konverteringen – herunder størrelsen på e-conomic-abonnementet.

Vi svarer på spørgsmål og afklaringer vedrørende konverteringen inden for 14 dage uden at det koster ekstra.

OBS!

  • Hvis vi har aftalt uddannelse i e-conomic m.m., gennemføres den typisk efter konverteringen.
  • I nogle tilfælde vil opsætning af tillægsmoduler – herunder lager, projekt og abonnement – forlænge processen for konverteringen.

Hvis man skal have koblet eksterne moduler eller tillægsmoduler på, kan det være en fordel at opdele konverteringen i to faser: først flyttes stamdata (kontoplan, kunder, leverandører og varer), og derefter opsættes de relevante systemer, inden vi sammen fastsætter en dato for konvertering af historik og supplerende stamdata.

**Dette er vejledende, ofte er det klar tidligere.

Ting du skal være opmærksom på, når du skifter fra …

Et par ting, der er gode at vide, når du skifter fra Billy

 

  • Posteringer på debitorer og kreditorer indeholder nedenstående regnskabsmæssige informationer:
    (de indeholder altså ikke varelinjer, men ved tilknytning af faktura i PDF vil det være muligt at se en kopi af den originale faktura på det importerede.)

    • Dato
    • Beløb i DKK
    • Bogføringstekst
    • Fakturanummer

  • Abonnementer er ikke en del af konverteringen.
  • Tilbud, ordrer og igangværende fakturaer kan ikke eksporteres.
  • Alle posteringer på debitorer og kreditorer leveres omregnet til DKK og uden forfaldsdato.
  • Finansposteringer leveres udelukkende i valuta, hvorfor vi ved udenlandsk valuta bruger en fast kurs. Vi korrigerer derefter eventuelle differencer mellem urealiserede kursdifferencer, debitorsamlekonto og kreditorsamlekonto.
  • Eventuelle integrationer til kassesystemer, webshops, time-/sagssystem mv. er ikke en del af konverteringen (opsætning af dette leveres oftest af de enkelte udbydere).
  • Ikke-bogførte bilag og posteringer bliver ikke overført.

Et par ting, der er gode at vide, når du skifter fra Dinero

 

  • Posteringer på debitorer og kreditorer indeholder nedenstående regnskabsmæssige informationer:
    (de indeholder altså ikke varelinjer, men ved tilknytning af faktura i PDF vil det være muligt at se en kopi af den originale faktura på det importerede.)

    • Dato
    • Beløb i DKK
    • Bogføringstekst
    • Fakturanummer
    • Forfaldsdato

  • Abonnementer er ikke en del af konverteringen.
  • Tilbud, ordrer og igangværende fakturaer kan ikke eksporteres.
  • Alle posteringer kan kun eksporteres i DKK.
  • Eventuelle integrationer til kassesystemer, webshops, time-/sagssystem mv. er ikke en del af konverteringen (opsætning af dette leveres oftest af de enkelte udbydere).
  • Ikke-bogførte bilag og posteringer bliver ikke overført.

Et par ting, der er gode at vide, når I skifter fra Navision, Business Central eller C5

  • Posteringer på debitorer og kreditorer indeholder nedenstående regnskabsmæssige informationer:

    (de indeholder altså ikke varelinjer, men ved valg af vores fakturaarkiv, får du mulighed for at fremsøge kopier af tidligere fakturaer.)

    • Dato
    • Beløb i DKK og valuta
    • Bogføringstekst
    • Fakturanummer
    • Forfaldsdato

  • Noter er ikke en del af en standardkonvertering, men det kan oftest løses, hvis behovet er der.
  • Har du særpriser, rabatopsætning eller lignende, er det ikke en del af en standardkonvertering, men det kan sagtens håndteres.
  • Åbne ordrer og tilbud overføres ikke som en del af en standardkonvertering, men det kan sagtens lade sig gøre.
  • Ikke-bogførte posteringer bliver ikke overført.
  • e-conomic kan i udgangspunktet kun håndtere én dimension, så har du formål/bærer eller lignende, skal der oftest indgås dialog.

Få svar på dine første spørgsmål om at skifte til e-conomic

Det bedste tidspunkt er, når det passer ind for dig.

Er der travlt omkring jul, er det næppe det bedste tidspunkt. Har du derimod en stille periode i foråret, kan det være hensigtsmæssigt at lægge skiftet dér.

Vi flytter regnskabsdelen 1:1, så data fra dit regnskab vil ligge, som det gjorde i dit tidligere system. Du kan derfor uden problemer fortsætte arbejdet i forlængelse af konverteringen.

Mange ønsker at skifte pr. 1/1 på grund af årsregnskabet. 

Her ender vi dog ofte med at gennemføre konverteringen i to omgange, da hverken bogholderi eller forretning typisk er klar til skiftet op til jul.
I første omgang overfører vi stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer m.v.).
I anden omgang flytter vi posteringer og supplerende stamdata, når driften er afsluttet i det gamle system og påbegyndt i e-conomic.

Efterposteringerne føres ofte direkte i e-conomic, da det ikke har indflydelse på det videre arbejde.

En konvertering tager 36-48 timer fra data trækkes til aftalen meldes klar.

Det vil være udtræk om eftermiddagen på dag 1, og så klarmeldes den senest fra morgenstunden på dag 3. 

Er du afhængig af, at der ikke er nogen nedetid, har vi også en model for det. Her deler vi udtrækket op i to: Først overfører stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer mv.) og dernæst flytter posteringer og supplerende stamdata, når driften er afsluttet i det gamle system og påbegyndt i e-conomic.

Hvad koster det at skifte til e-conomic?

Det korte svar er, at det kommer an på, hvilket system I vil skifte fra og hvor meget jeres løsning afviger fra standardløsningen.

Få overblik over standartpriserne her.

I kan hurtigt skifte til e-conomic.

Der er typisk mulighed for opstart af en konvertering med 2-5 dages varsel.

Vi har lavet konverteringer fra mere end 60 systemer. 

Se listen med de +60 systemer her.

Hvis ikke dit system fremgår af listen, er du velkommen til at kontakte os. Vi kobler op uden beregning, og tjekker, om vi kan hjælpe dig.

Få svar på dine mere dybdegående spørgsmål om at skifte til e-conomic

Det korte svar er nej, men vi flytter og afstemmer debitor-, kreditor- og finansposteringer.

Derudover overfører vi tilhørende stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer m.v.).

Det er typisk i detaljerne, udfordringerne opstår, så hvis vi ikke er blevet oplyst om særlige ønsker – typisk ting som åbne ordrer, tilbud, særpriser, indscannede bilag m.v. – bliver disse ikke flyttet. I sådanne tilfælde kan de dog suppleres i umiddelbar forlængelse af konverteringen.

Derudover er der data, som vi ikke kan flytte – enten fordi det ikke er muligt at importere, eller fordi e-conomic ikke har felter til det. De typiske eksempler er varehistorik og noter.

Flytning af indscannede bilag.

Om vi kan flytte indscannede bilag afhænger af, om den enkelte løsning har en eksportfunktion til bilag og mulighed for at udlæse information, der gør det muligt at koble bilaget til den indlæste postering.

Der er nogle systemer, vi altid kan flytte indscannede bilag fra:

  • Billy
  • Dinero (kræver Pro-licens)
  • e-conomic
  • Uniconta
 

Og så er der nogle, hvor vi kan, hvis den nuværende udbyder kan levere dem, eller vi kan hente dem via specialadgang:

  • Navision (Smartbilag)
  • Navision (FakturaBoks – trækkes fra FakturaBoks)
  • EG Visuel Administration (InfoFlow)
  • Business Central (Continia/Document Capture)
  • C5
  • VismaBusiness
  • Visma.net
  • eKomplet
  • eRegnskab
 

Hvis du har indscannede bilag i et system, der ikke er på listen, tager vi gerne et kig på det sammen med dig – uden beregning.
Vi kan også oplyse, hvilke udtræk du skal bede din nuværende udbyder om at levere, for at vi kan indlæse dem i e-conomic.

Ja. Vi skal bruge en Excel-fil med den ønskede kontoplan:

Den skal som minimum indeholde de relevante kolonner (kontonr., kontonavn, kontotype, momskode og sumintervaller/sumfra). 

Derudover skal vi bruge en Excel-fil med 2 kolonner: kolonne 1 indeholder de gamle kontonumre; og kolonne 2 indeholder de nye kontonumre, hvor du ønsker historikken overført. Du skal her være opmærksom på at mappe drift:drift og balance:balance.

Ja, det er muligt at slette og rydde op.

Du skal som udgangspunkt blot være opmærksom på, at vi ikke kan slette kunder og leverandører med historik. Vælger du at få indeværende + 5 års historik overført, kan vi kun slette der, hvor der i perioden ikke har været bevægelser på kontiene.

Vi kan i stedet spærre dem, hvis du ønsker det. Her skal vi blot kende tidsrammen for spærringen (f.eks. kunder eller leverandører uden posteringer i 2 år).

For varerne er der frie hænder, da vi ikke flytter varehistorik. Så her skal vi blot have en eller flere regler for, hvilke varer der ikke ønskes medtaget.

Ønsker du at rette i data på ovenstående, kan vi trække data i Excel og redigere dem inden indlæsning.

Sådan kobles en ekstern løsning på.

Oftest vil vi foreslå, at du deler konverteringen op i to dele:

Step 1 – Stamdata

Her overfører vi stamdata (kontoplan, kunder, leverandører og varer m.v.), hvorefter tredjepartsløsningen eller tillægsmodulet fra e-conomic opsættes og testes. Når basis er på plads, sætter vi en dato for Step 2.

Step 2 – Historik og supplerende stamdata

Her overfører vi historikken efter aftale og supplerer med de stamdata, der måtte være oprettet siden sidst.

På denne måde er du sikret en løsning, som fungerer med det samme, men hvor du undgår nedetid i forbindelse med konverteringen.

I forbindelse med konverteringen flyttes alle posteringer direkte.

Det betyder, at du ikke kan bruge momsafstemningen i e-conomic på de overførte data. Beløbene på momskontiene vil dog være de samme som i dit gamle system. Det vil derfor udelukkende være i forhold til sandsynliggørelsen, at du her vil have en udfordring.

Hvis du har handel med udlandet, skal du være opmærksom på, at selve listeangivelserne heller ikke kommer med. Der kan derfor være et mindre manuelt arbejde, som oftest klares ved at trække en rapport for perioden op til i det tidligere system – og tilsvarende en rapport for det fremadrettede i e-conomic.

Hvis du i det tidligere system nulstiller momskontiene i den efterfølgende momsperiode, vil du opleve en fejl i momstallene, da e-conomic ikke kan skelne mellem nulstillingen og de indlæste posteringer. Dette håndteres helt simpelt ved enten at modregne nulstillingen manuelt eller ved at flytte den til den tidligere periode via manuel bogføring.

Sådan forbereder du dig på konverteringen

Er valget faldet på e-conomic, og har du planer om et skifte, er det vigtigste, at du får afklaret, at de ting, du skal bruge, også kan lade sig gøre – og ikke mindst kommer med over i forbindelse med konverteringen.

Vi vil altid i vores samtale og tilbud være konkrete i forhold til, hvad vi flytter. Derfor er det vigtigt, at du forholder dig til det, der skrives. Hvis der er noget, du er i tvivl om, om det er en del af pakken, men som er vigtigt for din forretning – så spørg hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Vi flytter dét, du som udgangspunkt har brug for, og er i overgangen også opmærksomme på, om vi støder på noget, der afviger. Men du kender nu engang din forretning bedst, så jo flere informationer du kan give os, desto bedre et forløb vil du få.

Fakturalayouts

Du kan se vores liste med eksempler på fakturalayouts her.

Ting du skal være opmærksom på, når du skifter fra …

Et par ting, der er gode at vide, når du skifter fra Billy

 

  • Posteringer på debitorer og kreditorer indeholder nedenstående regnskabsmæssige informationer:
    (de indeholder altså ikke varelinjer, men ved tilknytning af faktura i PDF vil det være muligt at se en kopi af den originale faktura på det importerede.)
    • Dato
    • Beløb i DKK
    • Bogføringstekst
    • Fakturanummer
  • Abonnementer er ikke en del af konverteringen.
  • Tilbud, ordrer og igangværende fakturaer kan ikke eksporteres.
  • Alle posteringer på debitorer og kreditorer leveres omregnet til DKK og uden forfaldsdato.
  • Finansposteringer leveres udelukkende i valuta, hvorfor vi ved udenlandsk valuta bruger en fast kurs. Vi korrigerer derefter eventuelle differencer mellem urealiserede kursdifferencer, debitorsamlekonto og kreditorsamlekonto.
  • Eventuelle integrationer til kassesystemer, webshops, time-/sagssystem mv. er ikke en del af konverteringen (opsætning af dette leveres oftest af de enkelte udbydere).
  • Ikke-bogførte bilag og posteringer bliver ikke overført.

Et par ting, der er gode at vide, når du skifter fra Dinero

  • Posteringer på debitorer og kreditorer indeholder nedenstående regnskabsmæssige informationer:
    (de indeholder altså ikke varelinjer, men ved tilknytning af faktura i PDF vil det være muligt at se en kopi af den originale faktura på det importerede.)
    • Dato
    • Beløb i DKK
    • Bogføringstekst
    • Fakturanummer
    • Forfaldsdato
  • Abonnementer er ikke en del af konverteringen.
  • Tilbud, ordrer og igangværende fakturaer kan ikke eksporteres.
  • Alle posteringer kan kun eksporteres i DKK.
  • Eventuelle integrationer til kassesystemer, webshops, time-/sagssystem mv. er ikke en del af konverteringen (opsætning af dette leveres oftest af de enkelte udbydere).
  • Ikke-bogførte bilag og posteringer bliver ikke overført.

Et par ting, der er gode at vide, når I skifter fra Navision, Business Central eller C5

  • Posteringer på debitorer og kreditorer indeholder nedenstående regnskabsmæssige informationer:

    (de indeholder altså ikke varelinjer, men ved valg af vores fakturaarkiv, får du mulighed for at fremsøge kopier af tidligere fakturaer.)

    • Dato
    • Beløb i DKK og valuta
    • Bogføringstekst
    • Fakturanummer
    • Forfaldsdato
  • Noter er ikke en del af en standardkonvertering, men det kan oftest løses, hvis behovet er der.
  • Har du særpriser, rabatopsætning eller lignende, er det ikke en del af en standardkonvertering, men det kan sagtens håndteres.
  • Åbne ordrer og tilbud overføres ikke som en del af en standardkonvertering, men det kan sagtens lade sig gøre.
  • Ikke-bogførte posteringer bliver ikke overført.
  • e-conomic kan i udgangspunktet kun håndtere én dimension, så har du formål/bærer eller lignende, skal der oftest indgås dialog.

Få svar på dine første spørgsmål om at skifte til e-conomic

Det bedste tidspunkt er, når det passer ind for dig.

Er der travlt omkring jul, er det næppe det bedste tidspunkt. Har du derimod en stille periode i foråret, kan det være hensigtsmæssigt at lægge skiftet dér.

Vi flytter regnskabsdelen 1:1, så data fra dit regnskab vil ligge, som det gjorde i dit tidligere system. Du kan derfor uden problemer fortsætte arbejdet i forlængelse af konverteringen.

Mange ønsker at skifte pr. 1/1 på grund af årsregnskabet. 

Her ender vi dog ofte med at gennemføre konverteringen i to omgange, da hverken bogholderi eller forretning typisk er klar til skiftet op til jul.
I første omgang overfører vi stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer m.v.).
I anden omgang flytter vi posteringer og supplerende stamdata, når driften er afsluttet i det gamle system og påbegyndt i e-conomic.

Efterposteringerne føres ofte direkte i e-conomic, da det ikke har indflydelse på det videre arbejde.

En konvertering tager 36-48 timer fra data trækkes til aftalen meldes klar.

Det vil være udtræk om eftermiddagen på dag 1, og så klarmeldes den senest fra morgenstunden på dag 3. 

Er du afhængig af, at der ikke er nogen nedetid, har vi også en model for det. Her deler vi udtrækket op i to: Først overfører stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer mv.) og dernæst flytter posteringer og supplerende stamdata, når driften er afsluttet i det gamle system og påbegyndt i e-conomic.

Hvad koster det at skifte til e-conomic?

Det korte svar er, at det kommer an på, hvilket system I vil skifte fra og hvor meget jeres løsning afviger fra standardløsningen. Få overblik over standartpriserne her.

I kan hurtigt skifte til e-conomic.

Der er typisk mulighed for opstart af en konvertering med 2-5 dages varsel.

Vi har lavet konverteringer fra mere end 60 systemer. 

Se listen med de +60 systemer her.

Hvis ikke dit system fremgår af listen, er du velkommen til at kontakte os. Vi kobler op uden beregning, og tjekker, om vi kan hjælpe dig.

Få svar på dine mere dybdegående spørgsmål om at skifte til e-conomic

Det korte svar er nej, men vi flytter og afstemmer debitor-, kreditor- og finansposteringer.

Derudover overfører vi tilhørende stamdata (kontoplan, kunder, leverandører, varer m.v.).

Det er typisk i detaljerne, udfordringerne opstår, så hvis vi ikke er blevet oplyst om særlige ønsker – typisk ting som åbne ordrer, tilbud, særpriser, indscannede bilag m.v. – bliver disse ikke flyttet. I sådanne tilfælde kan de dog suppleres i umiddelbar forlængelse af konverteringen.

Derudover er der data, som vi ikke kan flytte – enten fordi det ikke er muligt at importere, eller fordi e-conomic ikke har felter til det. De typiske eksempler er varehistorik og noter.

Flytning af indscannede bilag.

Om vi kan flytte indscannede bilag afhænger af, om den enkelte løsning har en eksportfunktion til bilag og mulighed for at udlæse information, der gør det muligt at koble bilaget til den indlæste postering.

Der er nogle systemer, vi altid kan flytte indscannede bilag fra:

  • Billy
  • Dinero (kræver Pro-licens)
  • e-conomic
  • Uniconta
 

Og så er der nogle, hvor vi kan, hvis den nuværende udbyder kan levere dem, eller vi kan hente dem via specialadgang:

  • Navision (Smartbilag)
  • Navision (FakturaBoks – trækkes fra FakturaBoks)
  • EG Visuel Administration (InfoFlow)
  • Business Central (Continia/Document Capture)
  • C5
  • VismaBusiness
  • Visma.net
  • eKomplet
  • eRegnskab
 

Hvis du har indscannede bilag i et system, der ikke er på listen, tager vi gerne et kig på det sammen med dig – uden beregning.
Vi kan også oplyse, hvilke udtræk du skal bede din nuværende udbyder om at levere, for at vi kan indlæse dem i e-conomic.

Ja. Vi skal bruge en Excel-fil med den ønskede kontoplan:

Den skal som minimum indeholde de relevante kolonner (kontonr., kontonavn, kontotype, momskode og sumintervaller/sumfra). 

Derudover skal vi bruge en Excel-fil med 2 kolonner: kolonne 1 indeholder de gamle kontonumre; og kolonne 2 indeholder de nye kontonumre, hvor du ønsker historikken overført. Du skal her være opmærksom på at mappe drift:drift og balance:balance.

Ja, det er muligt at slette og rydde op.

Du skal som udgangspunkt blot være opmærksom på, at vi ikke kan slette kunder og leverandører med historik. Vælger du at få indeværende + 5 års historik overført, kan vi kun slette der, hvor der i perioden ikke har været bevægelser på kontiene.

Vi kan i stedet spærre dem, hvis du ønsker det. Her skal vi blot kende tidsrammen for spærringen (f.eks. kunder eller leverandører uden posteringer i 2 år).

For varerne er der frie hænder, da vi ikke flytter varehistorik. Så her skal vi blot have en eller flere regler for, hvilke varer der ikke ønskes medtaget.

Ønsker du at rette i data på ovenstående, kan vi trække data i Excel og redigere dem inden indlæsning.

Sådan kobles en ekstern løsning på.

Oftest vil vi foreslå, at du deler konverteringen op i to dele:

Step 1 – Stamdata

Her overfører vi stamdata (kontoplan, kunder, leverandører og varer m.v.), hvorefter tredjepartsløsningen eller tillægsmodulet fra e-conomic opsættes og testes. Når basis er på plads, sætter vi en dato for Step 2.

Step 2 – Historik og supplerende stamdata

Her overfører vi historikken efter aftale og supplerer med de stamdata, der måtte være oprettet siden sidst.

På denne måde er du sikret en løsning, som fungerer med det samme, men hvor du undgår nedetid i forbindelse med konverteringen.

I forbindelse med konverteringen flyttes alle posteringer direkte.

Det betyder, at du ikke kan bruge momsafstemningen i e-conomic på de overførte data. Beløbene på momskontiene vil dog være de samme som i dit gamle system. Det vil derfor udelukkende være i forhold til sandsynliggørelsen, at du her vil have en udfordring.

Hvis du har handel med udlandet, skal du være opmærksom på, at selve listeangivelserne heller ikke kommer med. Der kan derfor være et mindre manuelt arbejde, som oftest klares ved at trække en rapport for perioden op til i det tidligere system – og tilsvarende en rapport for det fremadrettede i e-conomic.

Hvis du i det tidligere system nulstiller momskontiene i den efterfølgende momsperiode, vil du opleve en fejl i momstallene, da e-conomic ikke kan skelne mellem nulstillingen og de indlæste posteringer. Dette håndteres helt simpelt ved enten at modregne nulstillingen manuelt eller ved at flytte den til den tidligere periode via manuel bogføring.

Sådan forbereder du dig på konverteringen

Er valget faldet på e-conomic, og har du planer om et skifte, er det vigtigste, at du får afklaret, at de ting, du skal bruge, også kan lade sig gøre – og ikke mindst kommer med over i forbindelse med konverteringen.

Vi vil altid i vores samtale og tilbud være konkrete i forhold til, hvad vi flytter. Derfor er det vigtigt, at du forholder dig til det, der skrives. Hvis der er noget, du er i tvivl om, om det er en del af pakken, men som er vigtigt for din forretning – så spørg hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Vi flytter dét, du som udgangspunkt har brug for, og er i overgangen også opmærksomme på, om vi støder på noget, der afviger. Men du kender nu engang din forretning bedst, så jo flere informationer du kan give os, desto bedre et forløb vil du få.

Fakturalayouts

Du kan se vores liste med eksempler på fakturalayouts her.

Forbind e-conomic med jeres andre systemer

Her er en liste med vores standartintegrationer. 

Hvis der er en, du mangler på listen, så lad os tage en snak – vi udvikler gerne specialløsninger.

AS 400

Avaya

CapMedia

EG Clinea

Emini/PeopleTrust

HubSpot

Kyborg

Logos Payments

Magento

Navision

Nemdele

Novax

Partex

Picasso

Protel

Salesforce

SAP

Scanvægt/SkanX

Shopify

Spectra

Superoffice

Woocommerce

Stadig i tvivl, om I skal skifte til e-conomic?

Mange vælger at konvertere til e-conomic på grund af den gode pris, men der er mange flere fordele ved at skifte til en veludvalgt kombination af standardsystemer.

Kontakt os for at høre, om e-conomic er det rigtige valg for jer. Vi kan også hurtigt komme med et bud på, hvilke integrationer der er relevante for jer, og tale om, hvordan jeres nye setup kan se ud.

Medarbejderfoto

Lad os gå i dialog

Send en besked herunder, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Medarbejderfoto

Har du brug for hjælp eller har du spørgsmål?